Åsikt från mig!

Jag har funderat hela dagen när jag har jobbat. Många frågar mig varför jag flyttade till åre, vad det är för skillnad och hur jag trivs där. Nu tänkte jag säga varför jag trivs så bra och skillnaden mellan åre och stockholm.

ÅRE
-
Alla är så trevliga, dom välkomnar helt nya människor hela tiden. Okej, det finns dryga människor, men dom är det bara att ignorera och skratta åt för att man inte kan vara trevlig och social med nya folk.
- Dom bryr sig inte hur dom ser ut. Jag kan själv erkänna att när jag kommer hem till stockholm så blir jag en helt annan människa. Jag står framför speglen i ett år och väljer kläder, sminkar mig osv. Ser man inte perfekt ut när man är på stan så får man snea blickar. Åre är det helt tvärtom. Man kan gå hur som helst, ingen bryr sig. Det är inga blickar, inge snack om hur man ser ut. Där går man efter en personlighet.
- Vi stockholmare skrattar åt deras dialekt, då ska ni se vad dom skrattar om våran.
- Vi gnällar när det kommer snö, för att det är för kallt. Där upp blir man helt galen för att den äntligen har kommit.
- Man träffar alltid nytt folk i åre för där kommer folk fram och pratar på krogen, hemma fester, torget osv. I stockholm skulle det aldrig hända

Det är därför jag trivs så mycket bättre i åre än i Stockholm.
Allt det här har jag tröttnat på. jag har hittat mig själv, tack vare flytten till åre!
tack för ordet. SMACK

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

åh vad rätt skrivet. ÅRE är bäst! :D

2009-10-19 @ 23:07:12
URL: http://majafelicia.blogg.se/
Postat av: Anonym

hahah stockholm ? neeej Gnesta är så

2009-10-21 @ 18:31:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0